Ga naar de hoofdinhoud

Meer groen in het centrum voor ontmoetingen en sociale controle.

Van "Burgerbevraging"

Ga naar het project

Groene zones inrichten om leefbaarheid en sociale controle te bevorderen, wat de veiligheid verhoogt.

Reacties(3)

Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.
Meest recente reacties zijn geladen.
Járen geleden deed ik de opmerking naar toenmalige Burgermeester Van Velthoven jr., over hoeveel vriendelijker en meer uitnodigend het toelaten van voortuinen in het centrum kan zijn en ook om werk te maken van de vervallen gevels in Kerkstraat. Ik werd doorverwezen naar de Stedenbouwkundige dienst. Die vonden dat juist alles Strak en Eenvormig moest zijn. Met verwijzing naar urbanisatie-projecten in de grote steden. Dus afgeschoten. Ik deed nog een poging om samen met gemeentebestuur een bezoekje te brengen aan Eersel of Mol. Zelfs zocht ik contact met de Business Angels van Vlerick school voor hoger management, om het te kaderen in een visie voor een middenstand, starters en een strategie naar de toekomst. Maar nee nee nee. Niks. Wellicht moet men maar reeds wennen aan het beeld van een spookstad en véél beton.
    Profiel van Lommel fan
    Geplaatst door:Lommel fan
    1 jaar geleden
    Veel groen in elke straat maakt de omgeving zoveel positiever ! Maar met echte bomen en struiken waar kan. Zonder de betonnen overheersende indruk die er momenteel is, met de grote betonstenen vlaktes en betonnen 'sier'-blokken...
      Het is al van járen geleden toen al bekend was dat groene zones de veiligheid verhogen en goed socale omgang bevorderen. Lommel heeft teveel steen ...

        Delen

        Geplaatst door

        Huidige status

        In overweging

        Tags

        Netheid en veiligheid